vineri, 11 iulie 2014

Alba Iulia si a sa minunata cetate - Capitala Reintregirii Neamului


 
ALBA IULIA - CETATE UNICA
 


„Cu o istorie de peste 2000 de ani, Alba Iulia de astăzi nu seamănă cu niciuna dintre destinaţiile turistice vestite ale României, deşi are elemente care amintesc de fiecare. Romanii, popoarele migratoare, maghiarii, saşii, evreii, toţi au contribuit la crearea unei urbe care acum se redeschide lumii ca un melanj unic şi atractiv. Ajuns în Alba Iulia, orice turist trebuie să vadă obligatoriu r
eperele istorice şi arhitecturale care îndreptăţesc oraşul să-şi aroge titlul de Cealaltă Capitală a României”, scrie Insight.

După prea mulţi ani în care a fost “oraşul interzis”, aflându-se în administrarea MapN, şi după un lung proces de reabilitare şi punere în valoare, Cetatea Alba Carolina străluceşte din nou. Şi-a redeschis porţile şi îşi aşteaptă turiştii.


Pornind de la premisa că nu e suficient să ai Cetatea pentru a o transforma într-un motor turistic de dezvoltare al orasului ci e obligatoriu să o şi promovezi, să ştie şi alţii că există şi cât de mult s-a schimbat, municipalitatea din Alba Iulia a derulat pe parcursul ultimului an o campanie consistentă de promovare a Cetăţii Alba Carolina. Eforturile de promovare turistică sunt susţinute de cifre: peste 40 000 de vizitatori la 7 târguri naţionale şi internaţionale de turism (Bucuresti, Cluj, Braşov şi Lugano, în Elveţia), mai mult de 200 de agenţii de turism contactate, zeci de mii de materiale promoţionale realizate (ghiduri turistice multilingve, broşuri, steguleţe, cărţi poştale, film de prezentare a Cetăţii şi campanii de promovare mediatică, în mediul online, tv si outdoor). Acestea sunt doar câteva din eforturile imediate ale campaniei de promovare a Cetăţii cu fonduri europene nerambursabile, prin proiectul “Respiră Aerul Istoriei”. 
 
 
 
Deosebit de îmbucurător este faptul că marea majoritate a vizitatorilor de la standul de promovare turistică al municipiului Alba Iulia au auzit de investiţiile şi schimbările majore din Cetate. Valoarea totală a proiectului accesat şi implementat de Municipiul Alba Iulia a fost de 1.033.249,95 lei.

Deşi proiectul european s-a incheiat, planurile de promovare a Cetătii continuă şi în următorii cinci ani, prin latura de sustenabilitate a proiectului. Pentru anul 2012 a fost deja alocată suma de 150 000 de lei pentru continuarea acţiunilor de promovare. Demersul nu este unul izolat, municipalitatea având structurat un plan clar de promovare a acestui obiectiv important pentru Alba Iulia şi pentru România.
 
 
 
 


(Partea a doua)

ALBA https://www.facebook.com/pages/Romania-May-God-bless-our-Country/699107163441695?ref_type=bookmarkIULIA - CETATE UNICA
articol postat de Cristina David
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu